Jak zacząć zarabiać na wydawaniu inkografii swoich prac będąc artystą?
7 kroków do rozwoju.
Dlaczego uważam, że wydawanie inkografii to ważne i bardzo dobre rozwiązanie dla artystów już wiesz, jeśli śledzisz moje wpisy. Jeśli nie, zapraszam Cię TU.
W tym wpisie powiem Ci w 7 krokach jak zacząć je wydawać i czerpać z nich zyski.
1️⃣ Znajdź Swój Unikalny Styl.
Krok pierwszy i podstawowy, to znalezienie własnego, oryginalnego stylu. Bądź autentyczny. Twórz prace z pełnym przekonaniem i sercem w oryginalny sposób. Jeśli jesteś dojrzałym artystą, to ten krok masz już za sobą i wiesz o czym piszę.
Ale jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sztuką, to stworzenie własnego stylu jest dla Ciebie podstawowym wyzwaniem od którego musisz zacząć przez wejściem na rynek sztuki. Wielu młodych artystów nie zdaje sobie sprawy z tego, że stworzenie własnego stylu jest ważniejsze niż techniczna jakość prac i pierwsze kroki w stronę wejścia na rynek sztuki
Rozpoznawalność dla artysty jest jak woda dla ryby! Zacznij od tego!
Niżej załączam przykłady prac różnych artystów z wypracowanym, świetnym stylem!
Od lewej: Tomek Bachanek, Jan Stokfisz Delarue, Mariusz Lewandowski
2️⃣ Buduj swoją markę.
Wykreuj swoją markę i buduj ją tak, jakbyś malował swój autoportret. Krok po kroku. Twoja wizytówka, strona internetowa, profile w mediach społecznościowych i wszystkie materiały promocyjne powinny odzwierciedlać twój styl i charakter Twoich prac. Bądź spójny, aby wyróżnić się spośród innych artystów!
3️⃣ Zadbaj o jakość!
Zadbaj o to, aby jakość przygotowanych przez Ciebie inkografii była jak najwyższa. Na rynku znajdziesz wybór firm zajmujących się drukiem artystycznym. Wybierz jedną z nich. Przygotuj wysokiej jakości zdjęcia swoich prac, lub zamów profesjonalną digitalizację, wybierz nakład (ilość prac wynosi zwykle od 10 do 100 sztuk, choć zdarzają się mniejsze i większe nakłady), zamów printy, a następnie zadbaj o to, aby każdy był odpowiednio oznaczony unikalnym numerem, tytulem i Twoim podpisem!
4️⃣ Rozpowszechniaj swoje prace.
Bez dobrego marketingu nawet najpiękniejsze dzieła pozostaną niewidoczne. Użyj social mediów, blogów, wystaw, galerii sztuki i sklepów aby dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. Pokaż światu, co masz do zaoferowania! Dzięki internetowi dziś jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
5️⃣ Buduj relacje z klientami
Zaangażowanie klienta to kluczowy czynnik sukcesu. Właściwie cała praca artysty poza tworzeniem prac, to budowanie relacji z klientami i galeriami. Jeśli jesteś już uczestnikiem rynku sztuki, to wiesz, że aby się na nim rozwijać musisz być aktywny. Jeśli jesteś początkującym artystą zacznij od mediów społecznościowych i internetu, bo to najprostszy początek. Bierz udział w wystawach, targach i wydarzeniach artystycznych. Pokazuj swoje prace w galeriach, na konkursach i plenerach. Spróbuj nawiązać współpracę z galeriami, możesz też brać udział w aukcjach sztuki, ale uważaj (wyniki aukcyjne zostają widoczne na dzisięciolecia)! Twoja aktywność sprawi, że zainteresowanie Tobą i twoimi pracami będzie rosło, a Twoje nazwisko zyska popularność.
6️⃣ Stwórz bogatą ofertę
Nie ograniczaj się do tradycji. Myślenie o sztuce starszych pokoleń artystów odcina ich od korzystania z możliwości jakie daje postęp. Nieprzychylnie patrzą na Inkografie, nie znając i nie rozumiejąc na czym polega ich fenomen. Uznają tylko oryginalny obraz za twór godny artysty 😉 Polski rynek sztuki też się zmienia (i całe szczęście 🙂 ). Pomału schodzi powietrze z nadętych zasad. Podam przykład: kilka lat temu artyści z nurtu surrealistycznego nie byli poważani przez duże galerie, nie było odrębnych aukcji surrealizmu, a najwięksi obecnie reprezentanci nurtu bardziej doceniani byli za granicą niż w ojczystym kraju. Teraz wszystko wygląda inaczej. Kto nie śledzi tych zmian pozostaje w tyle i zwyczajnie traci.
Oprócz printów w limitowanej edycji możesz wydawać plakaty, kubki, kalendarze, puzzle, koszuli, torby i wiele innych. Jeszcze kilka lat temu wymagały one dużych nakładów finansowych ze względu na konieczność zamawiania większych ilości. Dziś można je zamawiać nawet pojedynczo.
7️⃣ Nie poddawaj się!
Podążanie za swoim marzeniem o własnym biznesie i karierze artysty nie jest łatwe. Ja realizuję swoje od ponad 20 lat i wciąż twardo dążę do nowych! Zaczęłam od pierwszych prac na zamówienie, potem własną pracownię, przez otwarcie galerii sztuki w Toruniu, po własną szkołę rysunku i malarstwa… Spełniam swoje marzenia 😀
Dlatego nie poddawaj się! Trwaj w swojej pasji i nie zważaj na przeszkody. Budowanie kariery trwa lata, dlatego bądź cierpliwy i systematyczny.
Pamiętaj, że trudności to tylko kolejne kroki na drodze do sukcesu! ?
Zobacz także:
💡 10 prostych rad dla początkujących artystów
💡 Dlaczego Wydawanie Inkografii jest ważne dla Rozwoju Kariery Artystycznej?
💡 7 sposobów na wyrwanie się z impasu twórczego.
Wyrażenie zgody
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem komentarza przez formularz zostawienia komentarza. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia komentarza. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawienia, żądania zaprzestania ich przetwarzania.
Administratorem danych osobowych jest "Nazwa" z siedzibą pod adresem "Adres". Dane wpisane w formularzu komentarzowym będą przetwarzane w celu przetworzenia komentarza z polityką prywatności.